A shittie start - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Janneke Veen - WaarBenJij.nu A shittie start - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Janneke Veen - WaarBenJij.nu

A shittie start

Blijf op de hoogte en volg Janneke

14 Maart 2014 | Thailand, Sukhothai

Hallo lieve allemaal,

Ik ben vandaag voor het eerst in een hostel met jawel gratis internet! Love it.

Om te beginnen ben ik zondag liefdevol uitgezwaaid door mijn fam, nicht, tante en vrienden! Ik had nog niet echt door toen ik op het vliegveld liep wat ik ging doen. Pas toen ik alleen verder moest en iedereen mij uitzwaaide dacht ik : Wat ga ik doeeeen!

Bij de gate zelf meteen twee meiden ontmoet. De ene ging naar Sidney en de ander ook naar Bangkok. Konden we samen de overstap pakken waar we een uur en driekwartier de tijd voor hadden. Top dacht ik. Alleen aan de plekken te zien was het best ver van elkaar met haar dus niet heel handig maar we zeiden nou we zien elkaar wel.
In het vliegtuig werd duidelijk dat we vertraging hadden. Meer jawel meer dan een uur.
Aaaaah dacht ik..... Ondertussen alweer een nederlands meisje ontmoet die ook naar bangkok de overstap moest maken en voor mij zat een stuk handiger dus. We zijn we samen gaan hollen!! En idd oeps niet gewacht op dat andere meisje. ( maar zij zou het zelfde gedaan hebben toch) Gelukkig zag ik haar ook weer ik het vliegtuig. En was het vliegtuig ook nog niet vertrokken. Achter mij en Laura ( het meisje dat voor me zat) aan kwam een nederlandse jongen gehold die ons gesprek had gehoord. We hebben met ze'n drieen een taxi gepakt naar mijn al geboekte plekje. Laura kon bij mij op de kamer voor niks. En de Jongen Tjerk. ging iets verder op opzoek naar een plekje.

Die avond samen wat gaan drinken. En heel veel lol gehad!
Tot jawel ik naar de tafel greep waar mijn telefoon niet meer lag terwijl ik er naast zat. Hoe dan.....?
Dit was erg balen, want dat was mijn contact met thuis en ik was er net dus vond het erg vervelend.

Dinsdag:
ben ik aangifte gaan doen. Waar de politie agent niet bepaald aardig was grrrr. Maar gelukkig heb ik een verklaring gekregen. Die zelfde dag gaan shoppen. Laura ging een pollerooid camera kopen. Super gaaf ding! En dat kost hier geen drol.
Ik ben ook maar meteen een telefoon gaan kopen met wifi en een sim kaart. Laura ging toen we terug gingen naar Chiang Mai. Ik bleef nog en ging mijn net gekochte simkaart maar eens in mijn telefoon doen. You don't believe it. Hij paste niet grrrrrrrr. Op naar 7 eleven een super winkeltje met alles en nog wat. Mijn grotste vriend van deze reis tot nu toe. Gelukkig toen wel eindlijk gelukt. En mijn ouders kunnen bellen.
Pffff dat was wel even wat. Toch wel een beetje tranen door alles wat er was gebeurd en denk stiekem ook een jatleg.

woensdag:
9:30 opgestaan om er maar eens op uit te gaan. Ik ben gaan lopen en was nog niet eens de straat uit of werd aangesproken door een tuk tuk shouveur. Hij vroeg waar ik heen ging en ik vertelde dat ik naar de Wat Arun ging. lopen en dan met een boot. Hij zei neee ga met mij mee voor 20 Bhat ( even voor de duidelijkheid dat is 0,45 cent) breng ik je naar drie tempels en naar de boot. ( want met de boot moest je naar de Wat Arun tempel) Nou dat klonk wel goed. Alleen de vraag waarom zou hij je voor zo weinig overal heen willen brengen. Dus ik vroeg ga je dan nergens anders stoppen. En toen kwam de aap uit de mauw haha ja wel dan stoppen we bij twee winkels en als ik daar langer dan 10 min in bleef kreeg hij meer geld. Dit vond ik best oke. Deed hij wat voor mij en ik wat voor hem. Wel gevraagd natuurlijk wat voor winkels het waren. En dit was een souvenir winkel en een kleding winkel. De souvenir winkel was niet zo moeilijk. Maar toen ik in de kleding winkel was kwam ik erachter dat het zo'n winkel is waar ze spullen op maat maken. Dus wilde ze mijn hele lichaam op meten. pfff hoe kwam ik daar onder uit dus ben heel snel de winkel uit gegaan.
Ik heb super tempels gezien en een uur op een boot gevaren en de Wat Arun gezien heerlijk was het want het was super warm in Bangkok.
Gek vond ik wel dat je allemaal van houtgemaakte ingestoorte huisjes ziet en dan een super mooie tempel ernaast. Het loopt allemaal zo uiteen.
Ik ben door de tuk tuk ook afgezet bij een travel agentsie die samen met mij een kleine reis naar Chiang Mai heeft geboekt. Ideaal alles gregeld.
Onderweg terug kwam ik twee nederlandse meiden tegen. En tijdens het gesprek vertelde ze dat ze geen kamer meer hadden en zo opgehaald werden. Maar even gingen zwemmen om af te koelen. Ik heb ze uitgenodigd om bij mij lekker te komen douchen. Ze gingen ook naar Chiang Mai dus we hebben nummer uitgewisseld.

Donderdag:
Om 6:00 uur op jawel want ik werd om 7:20 uur opgehaald door de taxi als het goed was. huuuuuh.... oeps verkeerde geust house door gegeven. (Haha ik ben niet blond hoor) Maar gelukkig was er al wat doorgegeven. en was de taxi onderweg. Ik ging namelijk met de trein naar ayutta. De taxi shouveur vertelde waar ik moest zijn op het trein station, want dat werk natuurlijk anders dan in nederland geen borden of zo gewoon kijken naar de tijd. haha
er kwam aan de andere kant een trein binnen en er stonden mannen in blauwe pakjes te wachten. Die gingen ff de trein wassen met slangen die standaard op de reels staan. Met die zelfde slang ging er even een vrouw een schaal wassen zo hilarische hoe anders mensen hier met spullen omgaan.
De trein rit was heerlijk lekker koel en ook weer heerlijk naar buiten gekeken. Ook weer bijzonder om te zien dat mensen met een oude autostoel trussen de reels inzitten te kaarten en er gewoon huizen naar de reels staan. hoe langer de rit duurde hoe groener het werd. Zalig.
Bij het trein station heb ik gebeld en werd ik opgehaald door een taxi naar mijn geust house. Hier was een super lief vrouwtje van 65 en de eigenaressen. Ik heb mijn spullen gedumpt en ben gaan fietsen. Toen ik eidelijk ergens aankwam bij een soort ruiene ben ik gaan kijken en het was super gaaf. maar bloed heet. Ik ben terug gefietst heb gedoucht en ben met een tuk tuk verder de stad gaan bekijken. Een van de tuk tuk's mocht ik voorin komen zitten. Later snapte ik waarom. haha hij zei je bent mooi zullen we vanavond wat gaan drinken. Ik moest kei hard lachen, want hij vroeg daarna of ik wilde douchen. Bij hem. Ik zei nee dankje. En hij snapte het gelukkig wel haha.
terug in het geust house ben ik weer gaan douchen en gaan eten bij het lieve vrouwtje. we raakte aan de praat en ze vertelde over haar gezin en dat zij ouder was dan haar man en die meiden die daar verder werkte ook. We moesten samen erg lachen. want haar zoon was 17 met een vrouw van 25 haha.
Ik vroeg nog even aan haar of ik morgen hier werd gehaald. Ze zei idd dat dat zo was dus ik hoefde niks meer te regelen.
Ik ben vroeg naar bed gegaan.

vrijdag:
om 6:30 uur op. Ik zou om 8:00 uur ontbijten om dan om 9:00 uur gehaald worden. Ik was alleen om 7:00 uur al met alles klaar. Haha denk dat ik er gevoel voor krijg. Omdat ik pas om 8 uur naar beneden hoefde dacht ik ik laad nog even wat dingen op. Toen ik beneden kwam vertelde ze dat ik al eerder weg had gemoeten naar een busstation. Super lief zijn ze me gaan brengen met hun eigen auto en hebben ze het bus kaartje voor me gekocht. Toen ik gedag ging zeggen ging het vrouwtje me helemaal knuffelen! zo leuk dat had ik ook wel weer even nodig.
Vandaag de heledag met de bus gereist tot ik hier om 4 uur aankwam. En dit keer verblijf ik in een echt echt hostel met gedeelde badkamer. Ik heb hier vandaag voor het eerst mijn was gedaan en het hangt in het midden van een gedeelde ruimte haha heel komische.

Dag lieve allemaal ( ik zal niet helemaal corect nederlands hebben getypt gelukkig zullen jullie het vast wel snappen)

tot de volgende keer (K)



  • 14 Maart 2014 - 13:17

    Lex:

    Lieve Janneke,

    Wat een leuk verslag, ik zie wel dat je heel wat meemaakt :-)
    Jammer van die nare ervaring met je telefoon, maar verder toch allemaal leuk hè?

    Maak je niet druk om typefoutjes, het is heel duidelijk wat je bedoelt! Ik ben nu al benieuwd naar het vervolg..

    Enjoy !!!

  • 14 Maart 2014 - 13:47

    Kim Braakuis:

    Lieve Nicht!!

    Wat een verhaal weer! Gelukkig is het opgelost en kun je weer bellen!
    Maak er een mooie tijd van daar en geniet vooral!!

    Dikke kus Kim

    p.s doe ook voorzichtig he ;)

  • 14 Maart 2014 - 17:58

    Emma:

    Lieve zus,

    Wauw wat fantastisch allemaal dit. Ben jaloers op je!
    Kijk uit naar de volgende verhalen:). Hoor snel weer van je.

    Heel veel plezier met de volgende avonturen:P.

    Dikke kus je zus(K)


  • 14 Maart 2014 - 18:11

    Esther:

    Lieve schat, wat leuk om dit allemaal te lezen en te merken dat het goed met je gaat en dat je deze eerste week al fantastische dingen aan het doen en zien bent! Ook fijn om wat foto's te zien. Zo te lezen gaat het reizen daar met het openbaar vervoer prima. En de Thaise mensen zijn behoorlijk vriendelijk blijkt. Wat lief zeg dat ze je dan helemaal naar een busstation brengen! Geniet lekker de komende dagen en ik kijk weer uit naar je volgende update.
    Kus, mama

  • 14 Maart 2014 - 18:35

    Hedwig:

    Lieve Janneke,

    Jij red je wel! Wat fijn dat je de adressen en telefoonnummers allemaal in een boekje hebt, hihi! en
    stoer dat je goed bent in het vinden van oplossingen. Ik ga zo aan de pizza en ben benieuwd wat jij zoal eet en drinkt. Geen alcohol of course want voor je het weet sta je toch op een niet gewenste plek onder de douche.

    x van Hedwig en Harry

  • 14 Maart 2014 - 19:47

    Pedra:

    He Stoere lieverd!!

    Wat een avontuur, en onwijs leuk dat je ons meeneemt in jouw ervaringen en reis.
    Je schrijft echt heel leuk hoor!! En maak je echt niet druk om taalfoutjes, dyslectische mensen schrijven juist vaak creatiever en beeldend, dat maakt het verhaal juist zo leuk om te lezen!!
    Ben zelf ook een leuke dyslect dus let niet op mijn taalfouten ;-)
    Ik kijk uit naar je volgende verhalen,
    Veel liefs Pedra xx





  • 14 Maart 2014 - 20:14

    Mark:

    He J.P.T,

    Alweer van alles meegemaakt , lees ik . Als je alleen reist moet je wel snel contacten leggen en dat gaat wel goed bij jou.
    Geniet van alles en proef ook van alles wat ze daar koken. Je zal versteld staan.
    Oke ding, kijk uit naar je volgende verslag .

    Bye x

  • 17 Maart 2014 - 11:55

    Linda:

    Ha Janneke, onwijs leuk om zo veel over je ervaringen te lezen. Het klinkt allemaal heel spannend en leuk. En zo te horen gaat het helemaal goed. Je bent alert en voorzichtig, echt "girlpower"!!!!!
    Geniet lekker verder, ben nu al benieuwd naar je verdere reisverhalen.
    Dikke hug

  • 23 Maart 2014 - 17:32

    Janneke Van Veen :

    Wat lief allemaal dank jullie wel! Het is erg veel werk om op alles te reageren maar blijf vooral schrijven want vind het heerlijk om te lezen!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Sukhothai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2014

Terug in Nederland

01 Juni 2014

Zuid thailand & Cambodia

04 Mei 2014

Vietnam

09 April 2014

Laos

23 Maart 2014

je bent nooit echt alleen
Janneke

Welkom op mijn waar ben jij nu! Ik hoop dat jullie mijn verhalen met plezier lezen. Groetjes, Janneke

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 5850

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

28 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: