je bent nooit echt alleen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Janneke Veen - WaarBenJij.nu je bent nooit echt alleen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Janneke Veen - WaarBenJij.nu

je bent nooit echt alleen

Blijf op de hoogte en volg Janneke

23 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal,
Weer even een verslagje.

Van Sukhothai naar Chiang Mai en pai. Sukhothai ben ik maar eveb geweest. Daar wel nederlanders ontmoet super gezellig samen in de bus baar Chiang Mai.
Je ontmoet als backpacker zo veel andere mensen die ook reizen waaronder nederlanders. Erg fijn om daar dan even mee op te trekken en verhalen uit tewisselen. In Chiang Mai ben ik twee nachten drie dagen gaan trekken. Ik heb in een houten huis op een houten vloer geslapen. De eerste nacht was bij locale mensen. We waren met zeven en we sliepen met de meeste gezamelijk maar een stelletje sliep samen in een ander huisje. De groep was super gezellig en dit gaf aan deze trekking een hele andere sfeer super gezelli. Kaarten bij het kampvuur zitten en gitaar spelen je kent het wel. De tweede nacht sliep ik in zo'n zelfde huis naast een waterval zalig! ÞHet werd ook een beetje een romantiche trekking. De laatste dag op olifanten geredenen op bamboe geraft. Op de olifanten rijden vond ik niks het was een suf rondje en ze hadden vehoorlijke scherpe voorwerpen waarmee ze de veesten op hun kop gaven. Raften was ook helaas niet echt heftig maar onze gezellige groep maakte er een potje van door te gaan staan op het bamboe en te doen of we aan het surfen waren.en iedereen nat te spatten. Super komische. Terug naar het hostel heb ik een nachtje gratis geslapen bij nederlandse vrienden. Super fijn iedereen helpt elkaar zo een beetje. Samen zijn we naar pai gereist. Wat is dit een chille plek zeg alles en iedereen is relaxt niemand trekt je een winkel in om iets te verkopen. De eerste avond in pai uit eten en gaan stappen we zijn een avond gaan eten bij een hele fijne vrouw met een motor en ik mocht een stukje achterop. Ik heb al mijn tijd in pai op een scooter gereden heerlijk. Maar best gek want je moet links rijden in begin moet je wennen maar uiteindelijk gaat het autoatische. Toen ik de scooter huurde was is die ohtend niet helemaal mezelf. Ik vergat sterds uets waardoor ik weer terug moest lopen. Ook was deze blonde damen vergeten dat de scooter miss niet al vol getankt was en was met een duits stel naar een waterval gereden. Op de terug weg hield mijn scooter er mee op en daat stond ik dan zonder benzine niet in de buurt van een tankstationetje. De jongen is benzine gaan halen en ik ging met kira achterop ons zelf voort duwen dit was hilarische en uiteindelijk van boven aan een berg rolde we naar beneden. Net alsof we reden whaha mensen keken ons aan van waarom gaan jullie zo langzaam. Sebastiaan kwam aan en gooide wat benzine bij en ja hoor we konden weer!
Vanmorgen heb ik helaas afcheid moeten nemen van mijn lieve nederlandse vrienden. Waarschijnlijk zie ik die weer in Laos. Ik ben heerlijk naar xe hotsprings geweest vandaag op de scooter met volle tank leek ne wel verstandig! Dus ben heerlijk relaxt vandaag!

Morgen middag vertrek ik voor een nachtje weer naar Chiang Mai om vervolgens naar Chiang Rai te gaan en de oversteek met een slow boot naar laos te maken!

See you x

  • 23 Maart 2014 - 17:16

    Judith:

    Nichtje wat een goede verhalen en wat fijn dat ik het zo met je mee kan 'beleven'! Enjoy! Veel liefs

  • 23 Maart 2014 - 17:28

    Angelique Lemmen:

    Hoi Janneke!

    Leuk om je reisverslag te lezen. Je hebt het er super naar je zin. En je ontmoet altijd weer reisgenoten en je bent nooit alleen. Geniet ervan en we kijken uit naar je volgende verhaal!

    Groetjes, Paul, Angelique, Stan&Lizanxxxx

  • 23 Maart 2014 - 17:32

    Vivian Hoyng:

    Jan! Wat ontzettend leuk om dit allemaal te lezen! Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ik ben benieuwd naar al je verhalen!!! Geniet er van! X

  • 23 Maart 2014 - 17:33

    Freya:

    Hi jan!
    Wat een (spannende) verhalen. Je maakt een mooie trip!
    Let goed op jezelf en voor je het weet ontmoet je weer nieuwe mensen.

    Liefs

  • 23 Maart 2014 - 18:01

    Helma:

    Go girl. Je straalt op elke foto en zo schrijf je ook!

  • 23 Maart 2014 - 18:18

    Esther:

    Wat een leuke dingen maak je mee. Wish I were there.....

    xx

  • 23 Maart 2014 - 18:26

    Jacky:

    Hey Janneke
    Wat leuk om je verhalen te lezen en wat herkenbaar allemaal.Fijn dat de gezellige mensen tegen komt. Ongelofelijk hè, hoeveel mensen reizen! Het mooie is dat je allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zit, dus je hebt elkaar ook wel nodig. Geniet maar lekker van je reis, snuif de cultuur op en vergeet niet te tanken, haha!!!
    Liefs Jacky

  • 23 Maart 2014 - 20:39

    Eveline:

    Hallo lieve Janneke,
    Wat een geweldige bevenissen en wat weet je het mooi beeldend op te schrijven. We genieten met je mee!
    Have fun, enne gefeliciteerd met je moeder! ;)
    Xx

  • 24 Maart 2014 - 22:55

    Oma Lida:

    geweldig Janneke. Zoveel lef heb ik nog nooit gehad. Geniet van iedere dag. Veel liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2014

Terug in Nederland

01 Juni 2014

Zuid thailand & Cambodia

04 Mei 2014

Vietnam

09 April 2014

Laos

23 Maart 2014

je bent nooit echt alleen
Janneke

Welkom op mijn waar ben jij nu! Ik hoop dat jullie mijn verhalen met plezier lezen. Groetjes, Janneke

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 5863

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

28 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: