Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Janneke Veen - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Janneke Veen - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg Janneke

09 April 2014 | Laos, Luang Prabang

Hallo!!!

oeps sorry al weer een tijdje geleden.
Dit is gelukkig niet, omdat ik vermist ben. ( Ik hoorde van die twee meiden die vermist zijn wat erg!)
Nee ik heb het gewoon erg naar mijn zin en aan het eind van een dag erg moe en niet zo heel veel zin om dan nog een verslag te schrijven. Al die nieuwe, leuke indrukken.
Maar hier is ie dan!

Op naar CHiang Mai om een kookles te volgen. Ik wist eerst niet zeker of ik het wilde. Maar na al die goede verhalen over de kooklessen. Dacht ik ik ga het gewoon doen. Jawel het was de moeite waard. Het was zo leuk en lekker het koken. Nou had ik ook een super goede kook juf! Ze nam ons eerst mee naar de markt om uit te leggen wat voor ingredienten er allemaal waren en gebruikt werden daarna nam ze ons mee naar een farm waar alle kruiden en zo groeien! Daarna zelf alle verse ingredienten gebruiken om mee te koken. Natuurlijk mochten we het opeten! Het was zalig en we zaten proppes volles! Maar zo niet erg om buik pijn te hebben van dat heerlijke eten.
Overdag had ik de kook cursus van in de ochtend tot een uur of vier. Die avond vertrok ik ook meteen van Chiang Mai naar het grens stadje waar ik de volgende ochtend met de slowboot naar Luang Prabang kon. Het grens stadje waar ik in een vreselijk vies met overal stof en schimmel moest slapen was ook echt niks te doen. Dus snel zonder na te denken gaan slapen om de volgende ochtend op de slowboot 8 uur door te brengen naar een stadje waar ik nog een nacht moest overnachten om de volgende ochtend nog eens acht uur te reizen om dan op plaats van bestemming te zijn. Voor we de slowboot op gingen kregen we informatie. De meneer vertelde dat we acht uur onderweg zouden zijn, geen eten of drinken op de boot zou zijn & dat je meteen bij hem een geust house nacht moest boeken omdat aaaaal die mensen op de slowboot een plek nodig hebben en alles dan al vol zit oooh ja en dat je daar nergens kon pinnen. Je zou er bijna instinken niet....?
Ik had die ochtend niet veel gegeten dus had voor ik de boot op ging idd nogal wat eten gekocht en drinken. Bleek er uiteindelijk gewoon eten en drinken op de boot te zijn. We hadden met een paar mensen nog geen nacht geboekt bij hem, omdat wat hij aanbood behoorlijk duur was. En jawel het bleek veel goedkoper te kunnen. Ooh en pinnen dit kon ook gewoon.
Het zijn slimmen mensen! Maar gelukkig ben ik vaak toch wel slimmer! Het moeilijke is alleen steeds wanneer geloof je ze wel en wanneer niet. Op de slowboot zelf was het super! Ik had een stel ontmoet waarvan de jongen gitaar kon spelen en kon zingen nog een gast Flavio uit Italie kon ook super spelen. Later toen wij aan het zingen en gitaar spelen waren kwamen er steeds meer mensen bij er werd een mond harmonika ergens uit een zak getrokken van Nico en die kon ook zo mooi zingen. En nog een paar jongens die goed overweg konden met de gitaar. Nog nooit is 8 uur twee dagen lang zo snel voorbij gevlogen.

Aan gekomen in Luang Prabang kwam ik weer een paar vrienden tegen die ik eerder ontmoet had nederlanders ofcourse ( zo veel nederlanders wordt er stapel van). Dus het was een gezellige boel. Ik heb er twee nachten geslapen en ben naar een erg mooie waterval geweest. Aangezien het nederlandse groepje ook al snel door ging naar Vang Vieng en het daar vooral feesten is ben ik met ze mee gegaan. We hebben getubt jawel op een band de rivier af en steeds een bar in en uit en zoveel mogelijk armbandjes sparen. Ik ben in Vang Vieng vier nachten gebleven aangezien ik mijn visum hier had aangevraagd en daar op moest wachten.

In het hostel waar ik sliep heb ik drie nieuwe meiden ontmoet. We reizen allemaal alleen maar gingen dezelfde kant op. Dus zijn met ze'n vieren naar thak kheak gerezen. We wilde alle vier de kong lor Cave's zien. We werden opgehaald 4 april door een minivan. Die zetten ons op een grote bus die ons vervolgens op een slaapbus zetten. De slaap bus was groot en het was net een sprokje haha. We hebben er een soort piama party van gemaakt. Film gekeken en uiteindelijk toch gaan slapen. Je had echt gewoon een bed een matras, kussen en deken. Hilarische ( foto's komen nog!) We kwamen snachts aan in thak kheak waar we nog geen slaap plek hadden geboekt. Dus door een tuk tuk het centrum in gebracht en rond gaan struinen. Aangekomen bij een geust house wat prijzig was een kamer gedeeld i.p.v. twee personen zijn we er met vier meiden gaan slapen twee in een bed. Ook weer erg gezellig.
De volgende dag in de middag naar de cave's gereden. We hebben een rit van 4 uur in een soort overgroote tuk tuk gemaakt. Dit was gelukkig een erg leuke rit met allemaal locals.
In de avond kwamen we aan bij de cave's. Eerst een nacht geslapen en de volgende ochtend op naar de cave's. Dit was ook weer heel gaaf om gedaan te hebben. We kwamen er achter dat we konden zwemmen er was namelijk een sign waar op stond zwimmng area. Er was ook een sign waar op stond: do not swimmng area. wahhaha ja duidelijk. Op een of andere manier was iedereen die voorbij liep aan het lachen en waarom geen idee. Ik denk dat mensen hier het totaal niet gewend zijn om mensen in bikini te zien. En alle mensen hier doen hun uiterste best om zo wit mogelijk te blijven. Ze hebben zelf dagcreme met lightner erin. Dus goed opletten welke dagcreme ik koop. ( nee die fout heb ik niet gemaakt ;P)
We hebben nog een nacht in het stadje vlak bij de cave's geslapen en zijn de volgende ochtend terug naar thak kheak gegaan waar we meteen de bus door naar Pakse hebben gepakt. Deze bus is tot nu toe nog de ergste bus geweest waarin ik heb gereist. Het zou de bedoeling zijn dat we zes uur over deze reis zouden doen en we hebben er tien uur over gedaan. Het was een bus ook met locals dus de bus reed en kilometer en zette dan weer iemand af of halde iemand op. De bekleding was overal gescheurd en in het gangpad stonden krukjes zodat er nog wat meer mensen bij konden. De erco deed het niet en de busshauveur liet ons niet plassen. We waren weer een ervaring reiker!
Aangekomen in Pakse opzoek naar een slaapplek. Dit was gelukkig zo gebeurd. Weer om geld te besparen een kamer voor twee met ze'n vieren gedeeld. Ik kwam er achter dat er bijna geen pin gelegenheid was. En jawel Janneke die leuke Janneke had natuurlijk net express al haar geld opgemaakt, omdat ze niet had verwacht dat ze niet zou kunnen pinnen in Pakse. Soms kan je echt boos op jezelf worden op zo'n reis. Mijn oma zegt altijd tegen zichzelf als ze iets doms doet : " ach stomme trut" hihi dat kan ik soms nu ook wel heel goed tegen mezelf zeggen!
De eerste dag hebben we vrij weinig gedaan. We zijn beetje gaan shoppen en opzoek gegaan naar een zwembad. Zalig om even te plonsen met dit zweet wekkende weer.
Vandaag hebben we een scooter gehuurd en zijn we uit Pakse gereden op zoek naar mooie plekjes en watervallen. En jawel het is ons gelukt. Onder prachtige watervallen gezwommen! ( foto's komen eraan)

Morgen reis ik naar de 4000 islands met de bus. Daar zal ik dan een paar dagen vertoeven. Daarna op naar het zuiden van Vietnam.

tot de volgende keer.

Smakkerd

  • 09 April 2014 - 18:51

    Hedwig:

    Lieve Janneke,

    Wat heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Zou wel een lieveheersbeestje willen zijn dat, bijna ongezien, een tijdje met je mee mag reizen.

    Veel liefs van Harry en Hedwig

  • 09 April 2014 - 19:18

    Anne:

    Lieve Janneke,

    Wat super leuk om alles te lezen! Wat heerlijk dat je steeds zoveel leuke mensen om je heen hebt. Geniet er lekker van en ik kijk al uit naar je volgende bericht. Doe voorzichtig!

    Xx Anne

  • 09 April 2014 - 19:29

    Mark:

    He JPT,

    Gaat lekker daar met jou he ? Zie het zo voor me gebeuren ,de puinhoop ( maar toch zo heerlijk)
    Stuur je foto's op een chip naar Ned. Of op de cloud,niet kwijtraken. Souvenirs opsturen is de makkelijkste manier . See you en veel plezier verder . x

  • 09 April 2014 - 20:44

    Esther Alias Mama:

    Hey Janneke, leuk je verslag van Laos! Ben idd ERG blij dat je niet vermist bent. Houd op zeg, daar heb ik al een slapeloze nacht door gehad :( Ik ben blij dat je zo lekker geniet en steeds maar weer van die leuke mensen ontmoet waar je een stukje van je reis mee kunt delen. Keep on going girl en geniet! x

  • 09 April 2014 - 23:15

    Juud:

    Lieve nicht,Heerlijk om weer even met je 'mee' te reizen! Ben heel benieuwd of je Rieke nog treft in het zuiden van Vietnam. xx


  • 10 April 2014 - 09:49

    Linda :

    Ha lieve meid,

    Wat genieten we met je mee!!!!!!!
    Al die leuke foto's op Facebook en nu weer een lang verslag................helemaal TOP.

    Hier zijn we al bezig met de voorbereidingen van Tatjana. Lex en ik vinden het heel leuk om met en naast haar alle voorbereidingen te treffen en geloof me..............het duurt nu niet lang meer voordat ze voor je staat in Cambodja.

    Nog heel veel plezier en doe voorzichtig (ik ben en blijf een moeder ;-)

    Knuffel!!!!!


  • 10 April 2014 - 14:13

    Oma Lida:

    lieve Janneke, ik heb genoten van je verslag. Wat een overvolle dagen en heerlijk dat je zulke leuke jonge mensen ontmoet. Let heel goed op jezelf maar uit wat ik lees doe je dat ook wel. Er is nog een lange tijd te gaan, je komt met een rugzak overvol ervaringen en vriendschappen terug. Nog heel veel plezier. Een dikke zoen van mij. Daaaaaaaag!

  • 11 April 2014 - 11:05

    Kim Braakhuis:

    Haaai lieve nicht! Wat een leuke verhalen allemaal weer! Geniet geniet geniet!! Dit pakt nooit iemand je meer af! Pas goed op jezelf en ik zie graag weer leuke foto's verschijnen op facebook :) dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2014

Terug in Nederland

01 Juni 2014

Zuid thailand & Cambodia

04 Mei 2014

Vietnam

09 April 2014

Laos

23 Maart 2014

je bent nooit echt alleen
Janneke

Welkom op mijn waar ben jij nu! Ik hoop dat jullie mijn verhalen met plezier lezen. Groetjes, Janneke

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 5859

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

28 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: